De fietsen van deze firma zijn wereldberoemd. Maar al in 1899 begon de eerste periode van motorfietsproductie, of eigenlijk die van gemotoriseerde fietsen. Deze periode eindigde in 1906. In 1919 ontstonden de eerste echte motorfietsen, voorzien van tweecilinder boxers met zijkleppen, een Sturmey-Archer driebak en een optioneel met een bladveer afgeveerd achterwiel. In 1922 verscheen een 346 cc ééncilinder zijklepper, die leverbaar was met tweeversnellingsbak en riemaandrijving, of een drieversnellingsbak met kettingaandrijving.
In het midden van de jaren twintig kwam men met een nieuwe serie op de markt. Eéncilinder zijkleppers met een inhoud van 248, 348 of 498 cc. Daarnaast produceerde men ook een alom gewaardeerde 498 cc kopklepper, waarvan later ook een 348 cc variant werd geïntroduceerd. Daarnaast was er ook nog een verbeterde versie van de in 1924 geïntroduceerde 175 cc, leverbaar. Alhoewel Raleigh een tijdlang een fabriekteam had, en aan veel betrouwbaarheidsritten deelnam, was men niet echt geïnteresseerd in de publiciteit die dat opleverde. Menigmaal werden Raleigh motoren onder een andere naam ingeschreven. In sommige landen mocht het merk Raleigh zich desondanks in een grote populariteit verheugen. Dat waren onder andere Zwitserland, Oostenrijk en Tsjecho-Slowakije. Toch trok zich de fietsspecialist in 1936 volledig terug uit de motorfietsfabricage.