Mabeco was de naam van het bedrijf van Max Bernhardt. Zijn zaken liepen aan het begin van de twintiger jaren net zo slecht, als die van vliegmotorenbouwers Siemens & Halske. Dat kwam door de vredesverdragen na de Eerste Wereldoorlog, die het bedrijven verbood om vliegtuigmotoren te bouwen.
Maar Bernhardt was motorliefhebber. Zijn trotse bezit van een van de eerste Indian Scouts. Hij vatte dan ook het idee op om onder de merknaam Mabeco een nabouw van de Indian aan te bieden. Siemens & Halske zou het motorblok gaan leveren. In 1922 kwam de eerste Mabeco zijklepper uit, met een 596cc V-twin. De ontvangst was bijzonder positief. Drie jaar later verscheen een doorontwikkelde 750cc -versie.
Naast een kleine serie dubbelzuiger tweetakten, werd er geëxperimenteerd met V2-kopklep racers tot een cilinderinhoud van 996cc. Helaas dwongen financiële problemen Bernhardt om in 1927 de poorten van Mabeco al te sluiten.