Greeves, van oudsher een producent van invaliden­voertuigen, is vooral bekend geworden in de cross- en trialsport. Daar werden met Greeves motoren grote successen geboekt. De Greeves cross- en trialmachines werden in kleine series geproduceerd, speciaal de wedstrijdsport. Maar er verschenen ook gebruiksfietsen, motoren voor het ”gewone verkeer’. Kenmerkend aan de Greeves was een bijzondere frameconstructie, die zelfs bij de 250 cc straatracer werd toegepast. Het voorframe bestond uit een uit een stuk gegoten aluminiumprofiel. De geschoven swingarm voorvering was helemaal aangepast aan het ”zware” gebruik. 

De Greeves werd standaard voorzien van een Villiers- krachtbron. Een zuigergestuurde tweetakt, als ééncilinder in slagvolumes van 197 of 246cc en als tweecilinder in slagvolumes van 249cc leverbaar. 

Pas in de zeventiger jaren -Bert Greeves had toen de leiding allang over gegeven in andere handen- werd in de cross- en trialsportmachines gebruikt gemaakt van onder andere ééncilinder tweetakten van Puch.


LATEN WE CONTACT HOUDEN!

We houden je graag op de hoogte van ons laatste verhalen 😎

We sturen je geen spam en houden je e-mailadres geheim!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *