Evenals Dürkopp behoorde ook Express tot de pioniers op de Duitse motormarkt. In Neumarkt, in de Hoge Pfalz, werden al kort na de eeuwwisseling tweewielers gemaakt die werden voorzien van Fafnir inbouwmotoren. Maar al voor de Eerste Wereldoorlog werd de motorfietsproductie weer gestopt. Pas in de dertiger jaren kreeg Express met lichte tweetakten zakelijk succes. Fichtel & Sachs zorgden voor de 98 cc inbouwblokjes. Na de Tweede Wereldoorlog werd de productie in 1949 weer opgepakt. Door gebruikmaking van Sachs en ILO inbouwmotoren kon er en palet van 98 cc tot 174 cc geleverd worden. De van voor- en achtervering voorziene Radex 175S pronkte met een gecompliceerd gebouwde, getrokken schommelarm voorvork. Ondanks de hoogwaardige confectie die het bedrijf leverde, raakte ook Express aan het eind van de vijftiger jaren in de maalstroom van de ineenstortende motormarkt. De resten van het bedrijf gingen op in de Nürnberger Zweirad Union.