[singlepic id=859 w=300 h= mode=watermark float=right] [singlepic id=860 w=300 h= mode=watermark float=right] [singlepic id=861 w=300 h= mode=watermark float=right]

Hoe rijdt dat nu?
De modellen met Sachs en JLO motor, die overigens ook door Freek minutieus gerestaureerd werden, zijn beide goed voor zo’n 60 km topsnelheid. De Wanderer met DKW motor haalt daarentegen goed ruim 70 km in het uur, waarbij het verschillende stuurkarakter tussen beide broertjes vreemd genoeg enige gewenning vereist. We spreken dan over echte kilometers en niet over de zeepbelkilometers die aan klassieke motoren nogal eens worden toegedicht. Een gangetje van maximaal 50 km/u is echter aan te bevelen, niet in de laatste plaats met het oog op de bij alle drie modellen niet riant bemeten remmen. En ach je wilt zo’n met bloed, zweet en tranen gerestaureerd en inmiddels ruim 60-jarig oudje toch niet plat rijden?

LATEN WE CONTACT HOUDEN!

We houden je graag op de hoogte van ons laatste verhalen 😎

We sturen je geen spam en houden je e-mailadres geheim!

4 reacties

  1. Hoi Freek of andere lezer,

    Leuk artikel en een trio heb ik helaas niet maar ben wel in het bezit van een Wanderer uit 40 met een sacks blokje.

    Oldtimer groetjes Ton

  2. Hallo, ik was vroeger in bezit van een groene wanderer brommer,zoek me rot om zo’n brommer of misschien heeft iemand een foto??
    Hoor het graag.

  3. ik heb ook een wanderer met een jlo blokje (fp) 2 versnellingen.
    het frame is gestraalt en staat in de primer. Wat ik mis zijn de
    wielen.Mocht iemand iets hebben,ofweet wat voor wielen (24 of 26)
    er in moeten hoor ik dat graag.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *