Clubs
Last but certainly not least: de clubs. Deze verenigingen zijn minder ontstaan uit een behoefte aan gezelligheid dan wel uit noodzaak. In bijna elke club is het zo dat een aantal mensen zich bezig houden met een bepaald model of een bepaalde modellenreeks. Onderdelenfondsen zijn er voor de 5 aangehaalde modellen niet, maar toch vormen de clubs en hun leden een geweldige bron aan informatie, vele malen het lidgeld waard.

Tot slot
En wat je zeker niet mag nalaten, is tijdens de minder warme helft van het jaar regelmatig eens te gaan rondneuzen op diverse beurzen. Het aanbod blijft constant en de prijzen zijn momenteel zeker niet aan het stijgen, algemeen gesproken. Kopen op een ruilbeurs houdt enig risico in; laat je dus vergezellen door iemand met de nodige expertise als je die zelf niet hebt. Daar staat tegenover dat je soms voor een prikje nog mooie zaken kunt kopen.

Samenvattend kan gezegd worden dat we onze jonge klassiekers nog steeds aan het rijden kunnen houden. Zeldzaam geworden onderdelen (en die zijn er) hebben hun prijs. Maar wie zijn tijd neemt kan behoorlijk wat geld sparen via de tweedehandsmarkt.

Tekst: Luc Freson

Publicatie: Motor Klassiek, januari 2004

LATEN WE CONTACT HOUDEN!

We houden je graag op de hoogte van ons laatste verhalen 😎

We sturen je geen spam en houden je e-mailadres geheim!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *