[nggallery id=66]
De kabelboom werd zelf gemaakt en getrokken, na eerder een exemplaar gekocht te hebben wat eigenlijk niet eens op het origineel leek wat van de motor af kwam. De Ducati werd omgebouwd naar 12V, omdat de 6V regelaar niet meer verkrijgbaar was. Maar het gaat goed. Adviseur Kees Hoofd er rijdt al twee jaar mee rond in zijn 125 Ducati.
[table=25]
Hoi Kees,
mooi projectje hé…
sinds gisteren zit de Duc Aurea 125cc – 1971 in de blauwe lak. Project start nog maar voor mij !
Enkel vraagjes…
1- de bouten die gebruikt zijn hebben meestal een fijnere draad dan de normaal. Met een kamtaster meet ik vb UNF 5/16(24) – 24 gangen dus), daarentegen zie ik dan in de spare parts cataloog staan dat er vb “TEC 8MA x 30” staat ? Zijn dit nu USA-maten (UNF) of toch een apparte metrische maat?
2- waar heb je je stukken vandaan – blijkbaar is dit voor dit projectje soms nog een probleem om vb de lagers te vinden van het stuur-balhoofd.
3- idem voor bepaalde delen van de vorkpoten – vb partnummer 1018/21 : “dust guard diam45 x 120” ( 2x) – dit zijn de afschermingen van veringen in de poten.
grtz Christophe