De motorfiets die motorrijden een nieuwe dimensie gaf. De eerste echt sterke, snelle zware motor die ook betrouwbaar was. De definitieve nekslag voor de Britse motorindustrie. De “motor van de (vorige) eeuw”.
Een revolutionaire motor
Een ijkpunt voor hele generaties motorrijders. Een legende. Vier cilinders. Een bovenliggende nokkenas en een schijfrem voor. Net zo snel als dat hij betrouwbaar was. De Honda CB 750 F vanaf 1969 tot nu. Toen een topper, nu een van de meest bruikbare en stijlvolle klassiekers. En wanneer je je eens dapper voelt, dan rijd je op je Honda CB 750 nog heel wat collegarijders het snot voor ogen. Want een Honda CB 750 waarvan de voor- en achtervering op punt zijn gezet en die op moderne banden staat? Dat is nog steeds een motor om rekening mee te houden. Hij is mooi, snel genoeg, de wegligging kan er prima mee door.
Koop wel een zo origineel en compleet mogelijk exemplaar. Het restaureren van een klassieke Japanner is dankzij leveranciers als mondiale aanbieders tegenwoordig vaak goed te doen. Maar de prijzen voor nieuwe onderdelen voor oude Japanners zijn vaak erg hoog. Dat gaat zeker op voor kleur en chroomdelen. Een complete set uitlaten bij voorbeeld kost snel aan de € 2000,- En het spuiten van de candy colors is ook niet iedereen gegeven en kost daarom een hoop geld
Het complete artikel nalezen Auto Motor Klassiek via deze link
Hahaha…..over de ondermaatse remmen wordt met geen woord gerept….
Ik heb spijt dat ik mijn ’72er ooit verkocht heb.
Zou er zo weer een kopen.