Met een leeggewicht van een lichte auto en een cilinderinhoud van een niet kinderachtige V8 uit een willekeurige klassieke Amerikaan staat-ie daar dan, op standnummer D010 van de Intermot in Keulen: de Gunbus 410. Een absolute eenling. Het vermogen – 350 pk – mag er wezen, maar is nog niet eens zo spectaculair, maar dat koppel. 710 Nm is goed voor de meest spectaculaire burnout zonder je voorrem te gebruiken. Gelukkig dat-ie dan nog 650 kilo weegt, anders kwam hij nog niet eens van zijn plek. En hoe stuur je in vredesnaam 650 kilo op twee wielen de bocht in? Denken we nog niet eens aan de lengte van krap drie-en-een-halve meter. Maak je maar geen illusies, dat past echt niet in je schuurtje. Daar heb je een volwassen garage voor nodig.
Maar geen V8, een V2 nog wel, met 6728 cc cilinderinhoud, scheepszuigers, heb je die al eens gezien? Het ding geldt als het langste seriemotor ter wereld, is gebouwd door vliegtuigbouwer Celemens F. Leonhardt en geldt als het absolute hoogtepunt van de Intermot. Hmmm… daar kunnen wij ons wel in vinden.
Bekijk de foto en huiver…